nätter dom dessa

kl är 20 i 6 på morgonen..
allt är så tyst. allt som hört är fläkten på datorn och doris tunga andetag.
och låten trasig, med kapten röd står på men jag lyssnar inte så ordendligt på texten.
jag lyssnar bara lite halv för någonstans vet jag ju vad han sjunger om, vad han menar.
jag tänker på annat, nätter som dessa.
ligger vaken och lyssnar på fläkten, andetag och kapten röd.. och tänker.
men vad tänker jag.
spelar om låten. kapten röd - trasig.
har alltid gillat den låten. så länge jag kan minnas.  hörde den för länge sen och den satt sig fast i mitt bakhuvud.
när jag lyssnar, behöver jag inte lyssna, jag vet vad han menar, nätter som dessa vet jag vad han menar.
den här texten är ingen depptext. jag känner mig inte nere. inte uppe. jag bara sitter här och tänker.
men vad tänker jag på, nätter som dessa.
jag kollar inte på vad jag skriver ner, jag kollar inte. jag skriver bara.
jag kollar på klockan och tänker, när jag är klar kommer inte klockan vara 20 i 6 längre.
är det då en lögn, eftersom ni läser detta senare än vad jag sagt.
fast det är ju sanning, för kl var 20 i 6 när jag började skriva. så då var ju 20 i 6.
spelar om låten. kapten röd - trasig.
jag ler för mig själv och tänker på situaitionen.
jag sitter här i bh och trosor, men löshår som bara hänger lite halvt, ett armband där det står friend 4 ever på.
klockan är 10 i 6.
fläkten, andetag och kapten röd. finns inga fel.
jag vet inte vad som får mig att le, eller vad som får mig att sitta här och skriva denna texten.
jo jag vet varför jag ler. jag ler fortfarande av ditt leende. det sitter kvar.
ditt leende smittar av sig. genom en webbcamera smittade det av sig. en två tre fyra fem sex sju åtta nio tio.
så många ska jag få. det har du lovat, haha. jag låter kär.
det är inte kärlek. det är något annat.
det är tröttheten som håller mig vaken. min hjärna låter mig inte sova nu.
den vill att jag ska trycka på låten en gång till.
spelar om låten. kapten röd - trasig. du är inte trasig du behöver inte fixas.
jag kollar på mitt rum. det ser annorlunda ut. jag vill flytta här ifrån.
men det vet du redan. så jag ska inte tjata.
kanske ska jag sluta skriva, men vad ska jag göra då.
jag går nog in och kollar lite sjuka grejer på existenz.se.
vet att man inte ska det men jag orkar inte sova.
grovt om ni läst ända hit. haha. sov så gott hejdå.


snyggga godnatt bilder








ända sen den kvällen ser jag allting på ett annat sätt, hjärnan känns ny.
lisa du vet vad jag menar, det är du som förstår mig.

Kommentarer
Postat av: ellie<3

jag älskar dig min vän♥

2011-02-25 @ 12:49:28
URL: http://ellieadolfsson.blogg.se/
Postat av: Lisa Bellevik

min fina bästavän <3

2011-02-26 @ 12:11:01
URL: http://lisaamandabellevik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0