nattens djungeldjur springer lösa ikväll

du tog min hand.
du tog mig in och gjorde mig varm när jag var kall.
du såg din chans att få ner mig när jag var som svagast.
du är feg. du är starkare än mig. tror du.
jag ser dig inte längre. allt är som suddiga moln i mina tankar.
jag försöker inte se dig.
vad spelar det för roll ? du är död för mig
ni kallar mig ansvarslös. jag kallar mig fri.
ni kallar mig omogen. jag kallar mig ung.
ni kallar mig borta. jag lever på känsla.
varför ska jag vara som dom, ni, någon annan ?
vad har jag då ? om jag inte har mig själv.
nu har jag dig. du som jag inte ska ha. säger dom.
dom som kallar mig ansvarslös.
dom kan inte svara på frågorna som jag.
jag lever mitt liv på ett sätt, för jag är ung. för jag är jag.
vart ska denna historia sluta frågar dom sig.
ville jag veta det skulle jag bli galen.
det finns inga svar på dom frågorna, om framtiden.
så många gånger ni trot ni vet. så många gånger har jag skrattat åt er
när ni viskar. när ni vetat allt. tror ni.
ni kan inte stoppa mig. ni kan inte hejda mig. ni kan bara vänta mig.
men ni kan aldrig hindra mig, från att vara jag.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0