talar ut

jag blir ärligt talat galen när jag tänker på dagens krav och allt prat om hur man ska se ut. jag ska inte komma och säga att jag inte har fallit för det, men det betyder inte att jag tycker det är okej. tjejer svälter sig själv för att se ut på ett visst sätt, dom tänker att dom bara ska banta "några kilo", men sen går det gör långt och dom kan inte stoppa det, och sen står dom där med anorexia eller bulimi, och då är det redan försent om dom inte får hjälp fort, en del människor kanske tror att det inte är så farligt. men anorexi är en allvarlig sjukdom som man kan dö av. jag har människor i min närhet som haft dom här problemen, och man försöker prata med dom, men dom ser det inte själva så dom fattar ju inte vad man pratar om. jag säger bara att om ni vet någon som har anorexi eller bulimi så försök att hjälpa dom. vet ni inte hur så prata med någon vuxen. jag vet att man "sviker" kompisen men den kommer tacka den någon dag när den förstått allvaret. kolla tex på den först bilden, tycker ni verkligen det är snyggt ? jag är inte världens smalaste och kan inte påstå att jag är "nöjd" med min kropp. men aldrig i mitt liv att jag skulle vilja se ut så där. inga bröst, inga kurvor, ser helt enkelt ut som ett skelett. inte snyggt någonstans. jag säger inte att man inte kan vara smal. det är bra att inte vara för överviktigt, men det finns en gräns eller hur ?
bild 3 och fyra, det är snyggt därimot, dom ser mer vältränade och mer normala ut och har fina bröst och snygga höfter. tjejer kollar för mycket på vad som står i tidningar osv..
kände kvinnor som är jätte smala, tror ni dom är så för dom mår bra av det ? nej det är pågrund av stress, vad andra ska tro, inget bra helt enkelt. ni kanske tror att killar vill ha en pinsmall tjej med stora bröst och stor röv, men det stämmer inte, en del kanske vill ha det, men oftast så tröttnar dom på det.
att ha sex med eller visa upp för polarna kanske, men när det gäller kärlek på riktigt, så vill dom nog inte ha det.
är dom kär i er, då blir ni automatiskt snygga i deras ögon. jag låter som om jag är jätte självsäker och vet allt och blabla, men klart jag också tänker så ibland, men jag har det alltid i bakhuvudet. så tjejer, kom igen för fan, vi är starka, och om inte killarna är nöjda med hur vi ser ut kan dom ju hitta nån annan eller hur ? då är dom inte värd dig. och killar tänkt på att hur kul är det att ha en pangbrud med stora bröst, stor röv och übersminkad hy, men som inte har ett skit innanför pannbenet ? i ett par månader kanske, inte mer..
Och sen måste jag bara skriva att jesica simson alltid har varit en stor förbild för mig, hon är sjukt snygg, och hon har också varit en av dom kändisar som fallit för svält tränden men som nu har gått sin egna väg och väger några kilo mer. hon är kanske inte så smart alla gånger, men vem är det ? hon är alltid så glad och gulli, puss på henne!
haha ciao
lyssna på den, där hör ni vad jag säger,  file:///C:/Documents%20and%20Settings/All%20Users/Dokument/Min%20musik/Min%20musik/Kapten%20R%F6d%20-%20Trasig.mp3
konstigt i know men tryck bara på länken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0